Шкільні бібліотеки, сьогодні володіють фондами, обсяги яких набагато перевищують можливість людини до сприйняття, тому обов’язковою умовою їх ефективного функціонування є структурування й забезпечення доступу. При цьому бібліотечні фонди мають бути опрацьовані таким чином, щоб вимоги користувачів щодо отримання в найкоротші терміни вичерпної інформації про документи збігалися з можливостями бібліотеки надавати її. Здійснити це можливо лише за умови належної організації та ефективного використання бібліотечних каталогів. До обов’язкового мінімумубудь-якої бібліотеки входять:
- абетковий каталог;
- систематичний каталог;
- реєстраційна картотека періодичних видань;
- систематична картотека статей.
Друге заняття Школи майстерності бібліотечного працівника, яке відбулося 27.03.2019 у бібліотеці загальноосвітньої школи №4, було спрямоване на вироблення практичних навичок систематизації документів та організацію довідково-бібліографічного апарату бібліотеки з урахуванням індексів Універсальної десяткової класифікації.
У ході практикуму було прийнято ряд рішень та наступні рекомендації:
- Міському методичному центру здійснювати науково-методичний супровід поетапного впровадження УДК в освітянських бібліотеках міста (за запитами, постійно).
- Бібліотекарям закладів освіти:
- Використовувати методичні рекомендації «Упровадження універсальної десяткової класифікації в практику роботи бібліотек закладів загальної середньої та професійно-технічної освіти», укладач І.Г. Лобановська (постійно).
- Консервувати старі карткові каталоги. Створити макет систематичного каталогу за таблицями УДК (з 01.04.2019).
- Систематизувати та каталогізувати нові надходження до бібліотеки за новою системою (з 01.04.2019 постійно).
- Здійснювати одночасну пересистематизування каталогів і наявних бібліотечних фондів (як спосіб переходу на УДК) (до повного завершення).
- Редагувати електронні бази даних, електронних каталогів бібліотеки (за наявності) з урахуванням індексів УДК (постійно).
- Вивчати вітчизняний і зарубіжний досвід бібліотек з переходу на нову класифікаційну систему (постійно).
- Удосконалювати професійний рівень з теми шляхом самоосвіти та відвідування заходів для працівників бібліотек з підвищення кваліфікації (навчання, перенавчання, семінари, вебінари тощо) (постійно).
За матеріалами ММЦ |