11 лютого 2020 року у світі відзначається День безпечного Інтернету (Safer Internet Day) під гаслом “Разом для найкращого Інтернету”.
Англійською мовою звучить як Safer Internet Day. Точний переклад звучить як «День БезпечНІШОГО інтернету», тому що повністю безпечним інтернет зробити неможливо.
День безпечного Інтернету, допомагає об'єднати зусилля громадськості, бізнесу та держави для підвищення рівня обізнаності щодо безпечного користування інформаційними технологіями, перш за все, дітей та молоді.
Від соціальних мереж – до онлайн-банкінгу: сьогодні Інтернет проник у наше життя і повсякденну діяльність. Окрім комп’ютерів та ноутбуків, ми підключаємо до Інтернету все – мобільні телефони, планшети, холодильники, телевізори й багато інших портативних пристроїв. Саме тому дуже важливо знати якомога більше про безпеку у Всесвітній мережі.
Правила та поради для батьків щодо безпеки дитини в мережі Інтернет http://klasnaocinka.com.ua/ru/article/bezpechnii-internet-3.html
#Центр кращого Інтернету https://betterinternetcentre.org/?p=463
Тематична сторінка на сайті Міністерства освіти і науки України https://mon.gov.ua/ua/osvita/pozashkilna-osvita/vihovna-robota-ta-zahist-prav-ditini/bezpeka-ditej-v-interneti
Корисні посилання https://sites.google.com/view/biblioinform
Навчально-методичні ресурси
https://nus.org.ua/wp-content/uploads/2018/08/PRESS.pdf
Посібник містить плани уроків призначені для учнів та учениць початкової школи та зосереджені на ключових принципах мережевого етикету й безпеки. Заняття запропоновані у п‘яти темах: обачність в Інтернеті, пильність в Інтернеті, захист в Інтернеті, доброзичливість в Інтернеті, сміливість в Інтернеті.
https://edpro.ua/blog/informacijna-bezpeka
Посібник для батьків у доступній формі містить необхідну інформацію та поради, які будуть корисні батькам для сприяння позитивному використанню дітьми цифрових технологій.
https://betterinternetcentre.org/?p=320
Посібник створений молодими людьми для молоді, спрямований на вивчення прав та обов’язків в Інтернеті та заохочення до роздумів про поведінку в Інтернеті.
Запропоновані 18 завдань допоможуть підліткам перевірити свої навички, дізнатися більше про свої права в онлайн-світі.
https://osvita-omr.gov.ua/wp-content/uploads/2019/01/%D0%A4%D0%BE%D1%80%D0%BC%D1%83%D0%B2%D0%B0%D0%BD%D0%BD%D1%8F-%D0%B1%D0%B5%D0%B7%D0%BF-%D1%96%D0%BD%D1%82%D0%B5%D1%80%D0%BD%D0%B5%D1%82%D1%83.pdf
Посібник містить опис технології соціально-педагогічного супроводу формування безпечної поведінки підлітків в Інтернеті: теоретичні питання безпечної поведінки в Інтернеті, опис занять та 8 тренінгових вправ із розвитку базових компетенцій безпечної поведінки підлітків в Інтернеті, плани заходів для педагогів та батьків.
https://osvita-omr.gov.ua/wp-content/uploads/2019/01/%D0%97%D0%B0%D0%BA%D0%BB%D0%B0%D0%B4%D0%B8%D0%BD%D0%BA%D0%B8.pdf
Посібник містить 24 приклади вправ з теми протидії мові ненависті онлайн через навчання з прав людини. У вправах розкриваються теми мови ненависті онлайн, прав людини в Інтернеті, свободи вираження поглядів, приватного життя і безпеки, інтернет-грамотності, демократії та участі.
За матеріалами сайту Славутицького міського методичного центру |